Majitelům internetových stránek nejrůznějšího druhu a obsahu je bez rozdílu společné to, že potřebují, aby byla tato jejich díla dostatečně navštěvovaná veřejností, a to především tou její částí, na niž to, co je zde publikováno, cílí. Protože jenom dostatečná sledovanost je zárukou toho, že to, co je zde zveřejněno, dosáhne svého zamýšleného cíle, tedy ovlivní to lidi tak, jak je zamýšleno.
Ovšem potíž je v tom, že ne každé stránce je dána dostatečná návštěvnost do vínku. Většina prezentací, jež se na internetu objevují, naopak zrovna velkou sledovaností neoplývá, a má-li se dosáhnout ideálního stavu věcí, musí se pro to něco udělat.
A tím něčím mám na mysli především optimalizaci dotyčného webu pro internetové vyhledávače. Protože to je ta nejefektivnější a dost možná jediná prokazatelně fungující metoda, jíž lze dosáhnout toho, aby na vybraný web chodil dostatek lidí.
Taková optimalizace představuje několik různých činností, jež vedou ke zvýšení šancí toho kterého webu u internetových vyhledávačů. Patří sem jak kontrola dotyčného webu spojená s odstraňováním chyb, jež tento na sobě může nést, tak i takový návrh klíčových slov Seolight.cz, jenž zaručí, že budou použita ta, jež jsou v rámci tématu hledána nejčastěji. Dále nesmí chybět ani vytváření odkazů na jiných webech, přivádějících sem čtenáře odjinud, reklamní a propagační počiny. A je-li tomu zapotřebí, jako že zpravidla je, musí se takové stránce dodat i dostatek zajímavých článků a jiných textů, a to jak těch, které skončí přímo na ní a budou lákat lidi k opakovaným návštěvám, tak i těch, které budou publikovány na jiných internetových stránkách s cílem přilákat čtenáře právě na stránku tuto.
Když se podobná optimalizace provede skutečně kvalitně, když se jí ujmou skuteční odborníci, je jisté, že se odkaz na dotyčnou internetovou stránku dostane v internetových vyhledávačích na některou z nejvyšších pozic, tam, kde ji nebude možné přehlédnout. A tím se stane hojně navštěvovanou a plnící to, co se od takovéto internetové prezentace očekává.