Cílem každého internetového obchodu je přilákat co možná největší počet nových zákazníků a zároveň si vytvořit okruh stálých, kteří se budou opakovaně vracet. Cílem pro správní fungování e-shopu je platící zákazník, který vykazuje potřebný zisk a pomáhá rozvíjet a budovat konkrétní webovou stránku. Prvním krokem jak úspěšně získat potřebné množství platících zákazníků je dát o sobě vědět. Jakými prostředky tedy docílit, aby ve virtuálním obchůdku bylo neustále plno?
S podobným problém se potýká řada začínajících i již zavedených internetových obchodů. Existuje proto hned několik způsobů, jak se s podobným problémem vypořádat. Způsoby se liší v ceně, časové náročnosti nebo složitosti, ve výsledku však mají za úkol to samé. Pojďme se společně podívat na dva nejvýznamnější představitelé, které pomáhají e-shopům růst.
- SEO optimalizace
SEO je zkratka anglického spojení „Search Engine Optimization“, což v překladu znamená optimalizace pro vyhledávače. Při vyhledávání konkrétního výrazu jsou první čtyři výsledky vždy dílem placené PPC reklamy, ovšem další už jsou dílem promyšlené optimalizace. Pokud jsou webové stránky přehledné, jsou dobře čitelné nejenom pro samotné zákazníky, ale také pro algoritmus většiny internetových vyhledávačů. SEO optimalizace jistě nepatří mezi nejrychlejší způsoby, díky kterým se vám povede získat na web potencionální zákazníky. Přesto patří mezi osvědčené taktiky, které fungují dlouhodobě.
- PPC reklama
PPC reklama co to je? Tato zkratka pochází také s anglického slovního spojení „Pay Per Click“, v češtině platba za proklik. Jak vytvořit ppc kampan? Jak už z českého názvu vyplývá, za reklamu inzerent zaplatí pouze v případě, pokud zákazník klikne na daný odkaz a ocitne se na konkrétní webové stránce. Inzerent tak neplatí za umístění reklamy na web, ale až za zákazníky, které se ocitnou na jeho webových stránkách.